tisdag, december 27, 2016

emma sundhs #decut2016 del 10-13

en bild från mitt hem som du aldrig tidigare sett

okej, brace yourself för här kommer en bild från vårt extremt fula kök aka nästa renoveringsprojekt. en hatfavorit är de fula blåa fyrkanterna på väggarna, för att inte tala om vår diskho som för tankarna till det plastmaterial man gjuter plastbåtar i. tvättmaskinen lämnar jag okommenterad.

men gillar att man har sparat stengolvet (?) där vedspisen tidigare suttit. drömmen vore ju att installera en vedspis igen, men inser plats-onödigheten i detta.
Bild 3

min vardag i 5 bilder

onsdagsölen med de här två herrarna på random sunkigt ölställe.
Untitled

den sedvanliga morgonpromenaden till jobbet.
Untitled

en vardagslunch från en av alla foodtrucks som härjar nära jobbet.
Untitled

en bild från i våras då jag och min exkollega henke pysslade med att dela upp skyltningsgrejer till butiker på mitt förra jobb.
Untitled

inköp av tulpaner en trist dag i februari
februari

10 bloggar jag älskar

utan inbördes ordning:
1) sandra beijer - niotillfem är en av de bloggar jag följt längst. en bloggfeed utan denna är ingen bloggfeed
2) emma sundh - rolig, finurlig och fantastiska bilder
3) elsa billgren - upphöjer bloggandet till en konstart. allt är tamejfan helt underbart i denna.
4) eller kanske inte - rolig, tänkvärd och allt serveras i perfekta små och korta munsbitar. mums!
5) cinderalley - upptäckte denna efter att hon skrivit ett litet ode till min blogg. det är kul att variera sin läsning om inredning och poppiga saker med motorcyklar och tatueringar. smarta politiska inlägg och dessutom gillar hon öl och katter, what's not to like?!
6) hanna hellquist - blev så glad när hon började blogga!
7) kammebornia - min dagliga dos av sagor, lajv och poesi(!).
8) underbaraclara - också en av de bloggar jag följt längst. en kool katt med bett. jag gillar't!
9) helen alfvegren - knivskarp hjärna som bloggar om veganism, träning och älskar nyc lika mycket som jag gör.
10) messy nessy chic - min guide till det otroliga, vackra, roliga och mystiska paris och andra härliga ställen.

13 hemligheter

1) jag har haft tandställning
2) jag har aldrig snattat i hela mitt liv
3) jag kom aldrig hem till mina föräldrar berusad när jag bodde hemma
4) jag har aldrig knarkat
5) jag har ganska dålig koll på politik (alltså, inte ideologiskt, men typ vem som är infrastrukturminister och så)
6) jag har dansat balett och ridit (dock för eoner sedan och slutade innan det blev något lovande av mig)
7) jag gillar inte mat i tomatsås. speciellt inte varm sådan.
8) jag älskar rygg- och nackmassage
9) mina favoritdofter är blöt sommarasfalt och hägg
10) om jag ska fortsätta på temat hägg så får jag alltid panik under tiden mellan hägg och syren och försöker njuta allt jag kan. när den sista syrenen blommat ur blir jag alltid superledsen och tänker att det är ett helt år till nästa bästa tid på året.
11) jag är mörkrädd och vågar inte kolla på skräckfilmer
12) jag har gått i terapi för depression
13) mitt frikort är george clooney. calles frikort är också george clooney. om vi någonsin träffar honom irl: må bäste hen vinna!

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall