onsdag, juli 20, 2016

ett livstecken samt arbetets vedermödor på utsikten

hej hej och hallå! jag är ju skamligt dålig på att uppdatera bloggen vanligtvis men nu har det gått så lång tid att du säkert undrar om jag ens lever. svaret är ja, i allra högsta grad. men eftersom jag numera upplever historier overload på jobbet är drömmen numera att spendera min lediga tid i ett mörkt rum utan teve, böcker eller data för att slippa ta in fler berättelser. men snart kommer väl huvudet sprängas, så det kanske är lika bra att jag kommer ut ut mitt hideyhole för att hinna berätta (nggghhhh!) om den gången för länge sedan i juni, då jag var mellan jobb och njöt för fulla muggar av vårt gullgull utsikten.
Untitled
 vi åt abnormt långa frukostar med alla tänkbara sorters godsaker. intresseklubben antecknar, jag vet ...
Untitled
i bilen på väg till julita hörde jag på radion att folk som löser korsord drabbas av demens i mindre utsträckning än andra, så jag tänkte att jag skulle bli den skarpaste hjärnan på ålderdomshemmet. jag kom halvvägs in i korsord två och gav sedan upp. tanten i radion tipsade dock om att börja i högra hörnet för det är där som korsordsmakaren oftast avslutar korsordet och då måste det till en del enkla nödord för att få det hela att gå ihop.

det var inte bara pensionärsaktiviteter och lugn och ro som stod på schemat, vi hade faktiskt en hel del saker att göra. som att ränna på diverse bygghandlar och mura upp en gammal brunn.
Untitled Untitled
calle skulle också skriva en jobbfrilansargrej. det blev dock inte av för att det var så mycket annat som hände. roligt och härligt tills jag kom på likheten med the shining. par flyttar ut på landet till overlook aka utsikten hotel, mannen försöker skriva bok och det går sådär. kombinera detta med nedan jack nicholson-grin och det blir riktigt ruggigt.
Untitled
förde också min sedvanliga kamp mot lupiner. kampen går tillbaka ända till mitt förra landställe år 2011. de må se oskyldiga ut – tills man har grävt upp ett rotsystem i storlek av en tremånaders baby. dessutom dödar de alla andra växter som finns i närheten (ytterligare en kunskap hämtad från radion, tack för det odla i p1).
Untitled
jag grävde inte bara upp växter, jag satte en del i jorden också. köpte några doftpioner och satte i rabatten närmast huset. testade även att flytta ett par från ett annat undanskymt ställe där en ek fått breda ut sig. vi får se hur det går.
Untitled
jag har lite fler bilder men tänkte att jag inte ska chocka dig med en mastodontuppdatering efter så lång tid. vi tar det nice and slow, nice and slow här ...

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall