torsdag, maj 19, 2016

en alldeles perfekt kristi himmelsfärdshelg

upptakten till denna alldeles perfekta kristi himmelsfärdshelg började faktiskt redan veckan innan då någon på jobbet upplyste oss flitiga arbetsmyror att vi visst hade en klämdag på fredagen, vilket innebar fyra dagar ledigt. hade inte alls räknat med den, så win!
Untitled
onsdagen blev således extra festlig. inte lika festligt att vakna med lätt huvudvärk dagen efter på grund av diverse uteserveringsbesök dock. skyller på den goda men inte så stadiga lunch jag inmundigade på onsdagseftermiddagen.
Untitled
späkte mig medelst hallrenovering fastän det var kalasfint väder ute.
Untitled
rutan tyckte att jag var galen. man vet ju aldrig när det fina vädret försvinner.
Untitled
galenskaperna fortsatte. fredagskvällen ägnades exempelvis åt en joggingtur. eventuellt min bästa någonsin. perfekt värme, benen flög fram och jag var inte ens trött efter en mil. och så var det ju rasande vackert ute också. kommer vårda detta minne ömt.
Untitled
Untitled
hallrenoveringen fortskred. här ett stycke sneak peek.
Untitled
mellan tapetvåderna svalkade vi oss med mint julep. mycket passande då det är den självklara drycken att dricka på kentucky derby som av en händelse inträffade just denna dag.
Untitled
ingen storhelg utan ett besök på svindyr byggnadsvårdsbutik, så även denna helg. det var ju 25% rabatt på all linoljefärg på gysinge så det var ju bara att passa på. kan för övrigt verkligen rekommendera deras fantastiska uteservering som ligger väldigt bra till, men lite undangömd = alltid bord på uteserveringen. denna gång fick vi förvirrad men väldigt söt service av två ungdomar som inte riktigt förstod hur kassan fungerade.
Kristi himmelsfärd_IMG_8461
jag beställde pannkakor och bubbel. ljuvlig kombo faktiskt.
Kristi himmelsfärd_IMG_8468
sen fick det vara nog med både ledighet och sol, tacohej.

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall