måndag, april 11, 2016

vi river ett golv och lever livet

här går det ju en faslig massa tid mellan varje inlägg, ursäkta! är väl för upptagen med att leva livet istället för att blogga, vilket i mitt fall betyder jobba, diska, tvätta, städa, träna, ligga utslagen i influensa i nästan två veckor samt fira min födelsedag.

ahjuste, så har jag fått ett nytt jobb också, vilket tär krafterna. eller ja, inte själva jobbet men det här med att skriva världens bästa ansökan, springa på örtio intervjuer och slitas mellan hopp och förtvivlan, löneförhandla och sedan berätta för sina fantastiska kollegor sedan 13 år tillbaka att man ska sluta. efter det är man som en våt liten trasa kan jag meddela. men lovar att berätta mer om jobbet i sinom tid.

i helgen var vi i alla fall på underbara utsikten! (för dig som missat att vi numera är med torp kan du uppdatera dig här). fredagen bjöd i och för sig inte på några vidare underbara upplevelser. det började med att infarten var blockerad av ett nerstormat träd. sedan upptäckte vi att elen var puts väck. vi prövade att elda i kaminen, men eftersom vi inte vet när skorstenen sotades senast kände vi oss inte så sugna på att elda till varje pris. så vi gav upp och jag ringde mamma och pappa, som bor ca 40 minuter från julita.
utsikten, julita vi ägnade helgen åt att försöka laga elen (fruktlöst), lokalisera brunnen (ganska otjänlig) och att riva ut ett klickgolv som de förra hyresgästerna av outgrundlig anledning hade lagt över det fina skurgolvet (trevlig överraskning).

på sedvanligt manér började det med att calle "skulle kolla en grej".
utsikten, julitasedan slutade det med att vi rev bort hela golvet. före-bild kan ses här.
utsikten, julita
tårtan och rutan var såklart med. den ena mer misstänksam än den andra. förlåt för mobilbilderna förresten. hade med mig storkameran men orkade inte ta några bilder. kan trösta med att jag förmodligen kommer lägga upp en bildkavalkadbomb nästa vecka efter minisemester i berlin denna helg.
utsikten, julita på kvällarna gick vi hundpromenader och tittade tv (otroligt fascinerande om man som jag inte haft en tv de senaste fem åren).
utsikten, julita
och det var den helgen!

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall