måndag, december 28, 2015

julen so far.

kan äntligen tvaga mig här hemma. bild från premiärbadet (ja, har man levt utan detta i fem veckor är det värt att dokumentera, tro mig).
IMG_7536jullektyren. hittills mycket bra.
IMG_7547 har även kollat klart netflixdokumentären making a murderer, satana vad bra! klämde dessutom hela jessica jones säsong ett (också mycket bra) och har klämt de sista avsnitten i downton abbey minus julspecialen.

sällskapet. IMG_7534julgranen, insmugen i hemmet medan calle var på jobbet eftersom vi samma morgon hade en dispyt kring julgranens vara eller icke vara i vårt hem. han må ha fått sista ordet, men alla vet ju att actions speak better than words. övriga inköp: snövit och de sju dvärgarna inhandlad på tulavippan i mockfjärd, new york-plansch inhandlad på new york public library, gungstol a la fejkthonet på återvinnarna på götgatan, adventsljusstake från ett ex (eller ja, snarare bortglömd vid bouppdelning) och slutligen skitiga fönsterkarmar från tidigare bostadsinnehavare.
IMG_7559 mina julkulor har också fått lufta sig lite. kvinna i traditionell polsk dräkt inköpt i krakow 2012. IMG_7564 de här gamla kulorna nedan är ett nytillskott för året (därav att jag ville ha gran i år så jag kunde få användning för dem. kunde tyvärr inte förklara detta för calle då jag smugit in dem också). inköpta på nån loppis i mellan mockfjärd och vansbro.
IMG_7561 viktigaste sysslan: bli klar med fönstren som ska sitta som överljus ovanför toalettdörren. just nu finns bara ett fyrkantigt hål ovanför dörren vilket förtar upplevelsen av enskildhet en smula.
IMG_7573 det går således ingen som helst julenöd på mig.

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall