måndag, september 21, 2015

kommande festligheter vecka 39

det var länge sedan jag drog till med en summering av den kommande veckan, here goes:
Foto 2015-01-20 16 42 57 (1)_liten
på måndag (som är idag) har jag besökt frisören för en välbehövlig klippning. senast jag klippte mig var i våras och då blev jag plötsligt författaren donna tartt, inklusive stursk min. förutom att jobba jobbet som vanligt firade vi min kollega som fyllde år i helgen och jag har även hunnit träna power hour som är min nya träningsfavorit. det går ut på att göra en massa olika övningar med en medicinboll. jag gillar att man antingen kan välja en lätt boll och satsa på kondition eller en tyngre boll och satsa på styrka, så man kan variera efter tycke och dagsform. skulle även ha dinerat och ölat med eller kanske inte, men krasslig som hon var ville hon spara på krafterna till bokmässan. helt förståeligt. istället har jag lagat sista rätten i linas matkasse som kom förra veckan. rostad blomkål med nån slags currygryta, ganska gott faktiskt. och definitivt billigare än mat på stan och tusen öl.

på tisdag ska jag planera en butikskampanj och sedan har jag avstämning med högsta hönset då vi går igenom aktivitetsplanen för 2016 och spikar budgeten. ska också försöka hinna göra det sista på en manual för våra affischbeställningar och skicka ut den.
Foto 2015-05-20 19 38 09_liten
på onsdag har vi regionchefsmöte och på kvällen svidar jag om och går jag på tidningen plazas födelsedagsfest.

på torsdag börjar bokmässan, men jag är kvar i stockholm och jobbar vidare med vår butikskampanj. på eftermiddagen har jag ett möte på kulturhuset. kvällsaktiviteten består av fler festligheter i form av ett vernissage för absolut vodka på vin- och sprithistoriska museet.

på fredag pular jag med småsaker som jag brukar göra och sedan är det dags för ett stycke lunchpass med skivstång. kanske att jag får med mig någon kollega också.

helgen är än så länge helt oplanerad. jag tänker mig frukost i timmar och småfix och pul hemma, känner att det är så välbehövligt.
Foto 2015-09-19 11 16 48_liten
räknade ut att den gångna lördagen var den första på fem (!) veckor som jag sov i min egen säng. och alla ni som vet hur mycket jag älskar att vara hemmakatt förstår att det tär på krafterna.
Foto 2015-09-20 11 50 57_liten
update: glömde att vi ska åka till mockfjärd den här helgen. det är iofs ganska trevligt det med.

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall