måndag, augusti 24, 2015

kommande festligheter vecka 35

jag har ju varit tillbaka på jobbet i fyra veckor redan, men det var först förra veckan som det började trappas upp på jobbet efter semestern. då kom alla tillbakakaka-mejl man hunnit skicka iväg till diverse personer i tre veckors tid och säljarna började åter hetsa på en i telefon. än så länge har jag inte fått panik och slitit mitt hår en enda gång, men vi får se om jag lyckas behålla min hakuna matata-attityd så värst länge till.

i alla fall, för att mentalt visualisera den kommande veckan återgår jag således till min tradition "kommande festligheter" där jag listar veckans begivenheter.paris, baby_liten
det mesta av måndagen har ju gått men kan meddela att klockan 22.30 ska det diskuteras badrumsrenovering med min sambo när han kommer hem från jobbet.

tisdag. vi kickar igång tisdagen kl 7.30 med att bygg-gubbe ska inspektera badrummet. vi har alltså sammanlagt 9 timmar på oss att komma överens om vad vi vill göra i badrummet. älskar kombinationen tidspress, dödsstor utgift och två personer som inredningsmässigt befinner sig ljusår från varandra. om inte annat gissar jag att min hakuna matata-attityd får sig en rejäl omgång här. sedan fortsätter det i samma lyckliga anda på jobbet med budgetmöte för 2016 ...

men på kvällen blir det roligt och festligt för då går jag på manillafesten! förra året fick jag ju nesligen tacka nej i sista stund pga otajmad förkylning. men i år kan inget stoppa mig!
IMG_6032liten
under onsdagen kommer jag jobba mycket med lanseringen av vår nya ickeboks-kollektion som kommer i september. det är pressmeddelanden som ska skrivas, skyltmaterial som ska korras och skickas på tryck, kampanjinfo som ska skrivas och så vidare. på kvällen yogar jag loss. jag kör mjukisyoga utifall tisdagens festligheter blir lite extra festliga. 
på torsdagen har jag lite möten och sen på kvällen piper jag iväg på lanseringen av nya stieg larsson-boken. 

fredagar är min uppsamlingsdag för sånt som ska göras men som inte är brådis, typ admingrejer och sysslor som inte kräver mycket hjärnverksamhet. avslutar dagen med att gå iväg på spinning innan det får drickas ett eller två glas vin framför netflix.

lördag. inget inplanerat än så länge bortsett från att jag är ombedd att hitta temporärt hem på kvällen då en svensexa kommer äga rum hemma.

söndag. ekar tom men lär fyllas av idel trevligheter. kanske ett bad om vädret uppför sig. alternativt ett besök i en skog för svampletande och påfyllning av hakuna matata-attityd.
IMG_4437liten

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall