tisdag, oktober 28, 2014

vi våldgästar visby del 2

okej, tillbaka till gotlandshelgen, som nu visst hamnade fasligt långt borta i tid. men nu har jag bildredigerat och haft mig för er skull så håll tillgodo med denna, om än något sena, rapport från ön i öster.
Gotland oktober, liten
helena hade utlovat lördagsmiddag grande deluxe nämligen kinamat a la surfers. för er som inte vet vad surfers är så kan jag meddela att det är en restaurang i visby som serverar vad som eventuellt kan vara den näst bästa kinamaten i hela sverige (etta ligger såklart restaurang china på ringvägen). på menyn stod bland annat bang-bangkyckling och friterade räkbollar. två helt gudomliga rätter på sufersrmenyn och som i helenas tappning blev ännu godare.
Gotland oktober, liten
efter maten lekte vi vuxna och blandade till ett par drinkar. att vi blandade dessa tillsammans med bols banan, bols päron och bols curacao medförde i och för sig att ett par femton vuxenpoäng drogs av på vuxenkontot.  björn passade också på att blåsa lite i helenas alkoholmätare innan vi piffade upp oss för utgång i visbynatten.
Gotland oktober, liten
sedan utgång!
Gotland oktober, liten
fast först klappa katt.Gotland oktober, liten
och sedan björn.

sedan härjade vi runt på diverse olika lokaler till sent på natten. språkade bland annat loss med två bondebröder från jönköping samt en mycket ung man som ville bjuda mig på "en vodka redbull eller en cider – vad dricker du?". jösses, det går utför med dagens ungdom (kan också tilläggas att jag vänligt men bestämt tackade nej med motiveringen att jag helst dricker öl och kan betala för mig själv, tack och hej.)

på söndagen var vi ganska drabbade allihopa och spenderade dagen med att kolla på skräckfilm och äta godis. först på sena eftermiddagen samlade vi ihop våra embarmliga kroppar såpass att vi kunde ta oss till flygfältet. väl där visade det sig att flyget var en timme försenat vilket gav oss tid att åka till en strand för att se solen gå ner i havet. Gotland oktober, liten Gotland oktober, liten Gotland oktober, liten
mycket fint, pittoreskt och mysigt på alla sätt och vis som synes. tack helena för att vi fick våldgästa!

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall