torsdag, september 04, 2014

instagramfavoriter

inspirerad av queen of kammebornia tänkte jag tipsa om ett par instagramfavoriter. eftersom jag vill försöka se alla bilder som läggs upp i mitt flöde följer jag inte jättemånga på instagram. så egentligen är alla jag följer favoriter på ett eller annat sätt men gemensamt för nästan alla är att det finns en någotsånär estetisk tanke bakom bilderna och att alla har aktiva konton. iallafall, here goes:

@local_milk, eller beth kirby som hon egentligen heter, är en kock, stylist och matfotograf som ägnar sig åt mörk och mystisk matlagning i den amerikanska södern.
local_milk
foton av beth kirby.

@kulturgryningen är en släktforskande byggnadsantikvarie som blir exalterad över gamla hårarbeten, neonskyltar och osexiga fårskinnsrockar bland annat. eftersom jag själv kan bli väldigt exalterad över stolphål, hålvägar och annat som inte normala människor blir (läs: personer som inte har läst arkeologi) känner jag ett visst släktskap. tar otroligt fina bilder av vackra kulturmiljöer och är även stolt skapare av hashtaggen #ladugårdchic. kulturgryningen
foton av anna larsdotter.

@kammebornia bor i en gammal trädgårdsmästarbostad tillsammans med sin familj. aldrig är vardagen så mysig och magisk som hemma hos pia. långa frukostar, höns som gillar att hänga i köket och galna mängder varm choklad, det är lite som en saga faktiskt.
kammebornia
foton av pia kammeborn.

@annaneah bor i det kanske finaste huset någonsin. dessutom är hon en jävel på att sy.
Annaneah
foton av anna neah.

på @chateaugudanes renoveras det för fullt. praktiskt pepp-konto för personer som renoverar hemma (läs jag). den där väggen som ska spacklas blir helt plötsligt ett överkomligt mål om man jämför med vad den australiensiska familjen har kvar tills de är klara med sitt slott.
chateaugudanes
foton av familjen saunders.

ena dagen new york, nästa paris. det tog ett tag innan jag förstod att @whynikella var flygvärdinna och inte bara globetrotter i största allmänhet med evighetslång semester. att kolla på hennes bilder är som att äta sockervadd. just nu befinner hon sig i florida och det är en pastellfärgsfest utan like kan jag tala om.
Whynikella
foton av whynikella.

2 kommentarer

Anna sa...

haha, ååh, skrattade högt här jag fick läsa en sån fin sammanfattning om min insta. Tack! Och tack för alla andra fina tips.

egoistiska egon sa...

Hundra år senare, men vilka fina tips!

© nostalgifabriken
Maira Gall