söndag, juni 15, 2014

grillsäsongen är officiellt igång

jag är inte mycket för planerat umgänge. det är så mycket i livet som redan är inrutat och upphackat på härsan och tvärsan att jag helst lämnar helgen helt oplanerad. jag driver säkert en del av mina vänner till vansinne med denna egenhet, men så är det flera som nöjt konstaterar att "du är den enda jag kan ringa för spontanhäng". och det passar mig helt perfekt.

nedan är bilder från lördagens spontana grillsammankomst på min gård. bagarn hade precis kommit från en dagsfest och var mycket peppad som synes.
IMG_2935liten
björn dök upp lite senare med sin e-cigarrett. IMG_2945liten
IMG_2971liten
en del matchar kläder efter skor, björn matchar kläder efter vin. det gäller att prioritera ja, ja.IMG_2942liten
grillen har utstått regn, rusk och hårda vintrar utomhus, men funkar fortfarande mycket tillfredsställande. IMG_2955liten
min gård är inte den mest estetiskt tilltalande platsen i världen, till skillnad från den fantastiska gården jag hade tillgång till som hyresgäst på malmgårdsvägen.
IMG_2959liten IMG_2964liten
men i goda vänners lag funkar ju allt som tur var.

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall