lördag, januari 04, 2014

året i instagram 2013

det är väl egentligen i december som alla i bloggvärlden går bananas med diverse återblickar, men jag går som vanligt mot strömmen och börjar det nya året med en tillbakablick på 2013 genom instagram-linsen. på instagram heter jag @nostalgifabriken om du vill följa (vilket du såklart vill, jag tar ju superfina bilder)

januari
2013 firades in med fez på huvudet, festligheter på st paulsgatan och fyrverkerier på fjällgatan. vill du ha hela historien går du in här.

februari februari är den absolut tråkigaste månaden om du frågar mig. recept för att stå ut: soliga promenader och planering av usa-roadtrip.

mars
i mars flyttade vi! det här hörnet i vardagsrummet var under lång tid det enda stället i lägenheten som inte var belamrat med flyttkaoz. anledningen till att det tog lång tid att komma i ordning var för att två egensinniga och envisa människor flyttade ihop vars bohag inte riktigt gifte sig med varandra. vi har fortfarande två soffor, så förhandlingar om vilka dubletter som ska sparas och vilka som är under avveckling pågår fortfarande.

april
jag fick en ny superbra chef och med obegränsad tillgång på konfetti och champagne firade vi av högsta hönset slash vår grundare, som drog iväg på nya äventyr. senare fick jag höra att vi fyllde sju svarta sopsäckar med konfettirelaterade prylar på en sådär 25 festdeltagare den där kvällen. rätt bra jobbat om jag får säga det själv. i april tog min kille körkort också! första resan gick till gripsholms slott, som sedermera visade sig vara stängt. vi tröstade oss med promenad i mariefred och besök på världens bästa finloppis qvartinge antik.

maj
 enligt instagram bestod maj av promenader i vitsippebackar på drottningholm och bröllopsfest i järvsö med umpa-umpa-tema på förmiddagen och bondromantik på kvällen.

juni
i juni tog jag min mest gillade bild på instagram år 2013, en riktig smörbild med neon och regnblöt asfalt. du som har hängt med ett tag vet ju att jag älskar att fota smörbilder. innan midsommar åkte vi också iväg på årets största, fetaste och allmänt bästa grej nämligen roadtripen i usa. vrooom!

juli
i juli hade vi hunnit ner till florida keys, där vi träffade på palmer, hemingway och en och annan leguan.

augusti
 väl hemma i svedala hade jag i augusti ett stand by me-moment på calles landställe i mockfjärd. hälsade sedan på arga kossor på bastberget.

september
i september deklarerade tårtan och gipshunden att de är ett par. fångade också den här magiska bilden på väg till jobbet en dimmig morgon.

oktober
 i oktober var jag upptagen med att plugga som en dåre, men jag hann i alla fall ta en bild på en ros och på tårtan som stirrar in i en lampa.

november
i november fyllde jag tre år på instagram! (eller det var nog redan i oktober, precis som instagram själv, men min första bild är från 3 november 2010 först så jag sejfar lite. i vilket fall kan man ändå konstatera att jag var rätt tidig med den vinnande hästen så att säga). jag firade med en selfie i hissen och en smörig solnedgångsbild på slussen.

december
i december åkte jag ner på jobbresa till vår nya butik i malmö. hann ta en bild av den här fina karusellen samt längta lite efter att åka till köpenhamn, nu är det hela två år sedan jag var där sist. (ursäkta dålig formatering). sedan tjuvstartade jag lite med julpyntet. den här julekulan inhandlades på graceland och efter ett halvår i gömmorna var den mycket sugen på att komma fram.

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall