söndag, december 15, 2013

helens bloggkalender 11–15

i december går ju dagarna som bekant rysligt fort. detta innebär att jag har hamnat lite på efterkälken i helens bloggkalender, så i rask ordning presenterar jag tema 11–15:

sommarkvällen som jag ville aldrig skulle ta slut
bröllopsfest i järvsö bröllopsfest i järvsö bröllopsfest i järvsö bröllopsfest i järvsö bröllopsfest i järvsö mina vänner ann och kalle gifte sig i smyg förra året. ett år senare bjöds det på hedjundrande kalas i järvsö, där kalle kommer från. temat var bondromantik, så drängar, grosshandlare, prusseluskor och folkdräkter trängdes på dansgolvet i fin harmoni. det var en kväll som aldrig blev kylig, en natt som aldrig blev riktigt mörk och en fest som höll på till småtimmarna. mycket fantastiskt med andra ord.

en mycket trevlig överraskning
IMG_1906  the last bath for the season, a a weekend at the countryhousehär ger jag kanske det svenskaste svaret någonsin. du kan kanske gissa att det är väderrelaterat: den förbaskat trevliga hösten som bjöd på bad långt in i september och sprakande höstlövsfyrverkeri.

något som gjorde mig riktigt stolt
studerar märkliga gubbar på gatan, bryssel att jag har orkat jobba heltid och plugga halvtid den här hösten. med ett bra resultat dessutom. det har varit hetsen från helvetet, men jag har lärt mig en massa bra saker som jag kommer att ha nytta av i mitt jobb. fast det är väldigt skönt att det är över nu så att man hinner leva lite också.

det finns många bra serier men det här är den jag tyckte mest om
orange is the new black är utan tvekan den bästa serie jag har sett i år. den är så bra att den nog kvalar in på topp fem-listan av bästa teveserierna någonsin. rappt, humoristiskt och med hjärtat på rätta stället, aj löv it!

tack för att du är min vän
IMG_9397 den här rödhåriga damen är inte bara snygg och smart, hon är också en av de omtänksammaste, redigaste och roligaste vänner jag har. vi delade tält på den episka festivalen lollipop 1997 och blev vänner efter det. att vara vän med mig i gymnasieåldern innebar bland annat att stå ut med ett antal av mina osnutna pojkvänner av varierande dålig karaktär och hon var en av de få som faktiskt sade till och som röt ifrån. extremt jobbigt då, men idag är jag ohyggligt tacksam att hon inte gav upp på mig.

imorgon blir det "den bild som representerar mig 2013".

2 kommentarer

Johanna sa...

kul att läsa! Kör också en variant av bloggkalender efter inspiration av Helen. Fina foton du tar :)

nostalgifabriken sa...

@johanna: vad roligt att du gillar! och tack för berömmet. ska kolla in dina svar också :)

© nostalgifabriken
Maira Gall