söndag, januari 22, 2012

en promenad i ettor och nollor

efter att ha legat i horisontalläge hela lördagen var det dags för lite utomhusaktiviteter. så jag mötte upp andreas och björn för en söndagspromenad. istället för den sedvanliga "hej jag är ett söderfår och går längs med årstaviken"-promenaden spanade vi österut och bestämde oss för att promenera på djurgården.

andreas suktade efter kaffe och vi letade hela östermalm runt för att hitta ett café som var öppet. vi konstaterade dock att östermalm gillar att helga röda dagar. det fick bli kaffe på konsum. på vägen dit passerade vi garnisonen där jag spenderade den mesta av min vakna tid när jag pluggade på jmk. blev lite nostalgisk över den monumentala brutalarkitekturen som är lika härligt deprimerande nu som 2005. det blev ett minus för kaffet, så östermalm/djurgården vs södermalm 0-1.
garnisonen
två män så inbegripna i djuplodande samtal att de går vilse i en skog någonstans på djurgården. bara det faktum att man kan gå vilse är ju helt fantastiskt! tantolunden må vara stor, men den är banne mig svår att gå vilse i. östermalm/djurgården vs södermalm 1-0.
två män i djuplodande samtal på djurgården
vad gäller skönhetsupplevelser längs med vattnet måste jag nog säga att det blir jämnt skägg. östermalm/djurgården vs södermalm 1-1
söndagspromenad vid djurgårdsbrunnskanalen IIIsöndagspromenad vid djurgårdsbrunnskanalen I
den här installationen finns dock inte på söder. östermalm/djurgården vs södermalm 1-0.
andreas och björn utanför polismuseet
utanför gröna lund hittade jag den här spegeln! fast besvikelsen, den besvikelsen, när jag insåg att det här inte var en lustiga huset-spegel utan en alldeles vanlig spegel. östermalm/djurgården vs södermalm 0-1.
utanför gröna lund (besviken på att det inte var lustiga huset-speglar)

summa summarum 3 poäng till östermalm/djurgården och 3 poäng till söder. får återkomma hur stadsdelarnas promenadstråk sköter sig på sommaren.

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall