söndag, maj 22, 2011

en ljus framtid på mörka fotografier

a wedding in may
min kamera har på ett högst oförklarligt sätt börjat balla ur. en mer förklarlig förklaring är att jag har kommit åt en inställning någonstans som gör att mina bilder blir svartare än synden. illustreras av denna bild på ett gäng skor i en hall. men varför har jag tagit bilder på skor i en hall? jag har egentligen ingen aning, men skorna tillhör i alla fall gästerna på en alldeles underbar bröllopsfest som jag var på för ett par veckor sedan.

a wedding in may
skåda det lyckliga brudparet! eller ja, en marsipantolkning av dem i alla fall.

a wedding in may
här en bokstavlig tolkning. och så lite grönsaker vid sidan om. på tal om grönsaker var det jag som fångade brudbuketten. å andra sidan var det bara jag och en annan kombattant som slogs om härligheten. resten av alla tjejer är redan lyckligt gifta (och ja, jag får en släng av åldersångest på grund av detta).

a wedding in may
här ser ni en glad tjej förresten.

a wedding in may
ingen bröllopsfest utan tävling. vårt lag vann inte men vi var lika glada ändå.

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall