tisdag, februari 15, 2011

fast i dävädäboxen

hej och förlåt för världens sämsta blogguppdatering på sista tiden. jag och mr nostalgifabriken har fastnat i en dävädäbox och då blir det lite si och så med internetaktiviteten.

IMG_1548liten
i helgen var det dock dags för en annan dävädäbox – min absoluta teveserie alla kategorier som jag har skrivit om tidigare. trots att jag har sett serien säkert fem gånger kunde jag ju inte motstå johannas flotta erbjudande om riketmarathon. på tal om flott så serverades wienerbröd för att komma i den rätta stämningen. men någon svøb såg jag inte till.

IMG_1578liten
innan vi grottade in oss var jag ute en sväng och njöt av vädret. smällkyla kombinerat med värme på kind är mitt favoritvinterväder. jag tror det heter dagsmeja på meteorologspråket. lägg sedan på lite fågelsång och jag smälter som istapparna på taken.

IMG_1585liten
det var inte bara jag som var full av tillförsikt inför våren. grannens övervintrade pelargoner har kommit till liv i soprummet.

IMG_1589liten
IMG_1594liten
på det hela taget en mycket fin och bra helg, om än lite kort (som vanligt).


translation: 
there haven't been much acitivity in here lately. me and mr nostalgifabriken are watching the teve series sons of anarchy right now and it takes time from my internet activities. another series i can recommend is the kingdom, which i saw this weekend for about the fifth time. avoid the stephen king version and watch the danish one instead. antother exciting (er?) thing that happened this weekend is that we had nice winter weather. freezy as hell, but the snow melts on sunny spots. i think it's called midday thaw. and yes, we can't wait for the long winter to end up here in the north...

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall