söndag, februari 20, 2011

dress girlish as hell before i turn 35

dress dress dress
jag har börjat peppa för våren. köpt några klänningar. med rosetter på till exempel.

dress dress dress
är själv förvånad över min extremt flickiga klädsmak som kom över mig för ett par år sedan. väldigt o-mig egentligen. ska jag analysera detta vidare tror jag att det har att göra med att jag alltid har klätt mig som en pojkflicka. katalysatorn var nog den lätta ålderskris som kom över mig för ett par år sedan. om jag inte klädde mig flickigt nu, med rosetter och hela baletten, skulle jag aldrig kunna göra det. det gäller att smida medan järnet är varmt. eller medan man åtminstone är under trettiofem.

dress dress dress

fabric pattern on a dress
hittade förresten en klänning med det här intressanta mönstret också. kossor i livbojar med handduken käckt placerad på konacken. fast den fick stanna kvar i butiken.

translation:
longing for spring, i've bought some nice dresses. one with a bow-tie pattern. very girlish indeed, but i figured since i'm over thrirty i'll have to act fast and dress girlish as hell before i turn 35 (and yes, a bit of a age crisis there). i also found a dress with a somewhat different fabric pattern. cows with a float, oh yes.

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall