söndag, januari 02, 2011

hej nytt år, kul att se dig!

new year's 2010
på nyårsafton var jag bortbjuden på kalas. när jag anlände höll värden, dagen till ära, på att knyta sig en fluga. under kvällens gång lärde jag mig för övrigt att nyckeln till en fulländad fluga ligger i att den inte ska vara fulländad. annars ser den ju ut som en clip-on. logiskt.

new year's 2010
och värdinnan hade utrustat sig med skodon som tålde både att visas upp och att dansas med.

new year's 2010
julklappar visades också upp. som om det där polaroidintresset inte skulle vara nog har nu turen kommit till super-8.

new year's 2010
jag är lite osäker på om det här med att servera nubbe är traditionsenligt på nyår, men vi var inte sena att ta seden dit vi kom. om någon undrar vad hjälmen har med saken att göra kan jag berätta att det var ur den man fick plocka sin nubbe. utan att kika förstås.

new year's 2010
och då går det ju självklart såhär för min del: snälleröds motsvarighet till bäska droppar. yay ...

new year's 2010
som tur var kunde jag skölja munnen med glass. i sjukt stora lass. med kolasås och två sorters strössel.

new year's 2010

new year's 2010
sedan var det dags för introtävling. med penna och block i högsta hugg kan jag inte säga annat än att jag var väldigt peppad. tyvärr bjöd det andra laget på omänskligt och övernaturligt motstånd.

new year's 2010
sedan började det närma sig nytt år och diverse förberedelser gjordes. som att gå ut på balkongen och fylla på bubbel i glasen.

new year's 2010
grått nytt hår!

new year's 2010

new year's 2010
sedan kom dansgolvet igång. iklädd squaredansklänning var jag således i mitt naturliga habitat. klänningen fick för övrigt en okänd man att skrika "yii-haa" efter mig på gatan vid förra tillfället jag bar den. så går det om köper klänning på avdelningen "prairie chic" i second handbutik.


new year's 2010

new year's 2010
man ska gå när stämningen ligger på topp, så när klockan blev kvart i tre sa jag hejdå och styrde kosan mot stan igen. via en liten omväg slash genväg slash senväg som innebar att pulsa i midjehög snö på ett jättestort fält. note to self till nästa gång: avvik inte från de upptrampade stigarna.

new year's 2010
årets första dag inleddes med bautafrukost och sedan höll jag fortet i soffan hela dagen. det är 2011, men av filmutbudet på teve att döma skulle man kunna tro att året var någonstans mellan 1988 och 1995. i och för sig den gyllene eran för amerikanska romantiska komedier, så jag är nöjd ändå.

translation:
i spent new year's at a very nice party, being served schnapps from an army helmet and ice cream in cones. first of january consisted of romcom-bonanza. a wonderful beginning of the new year.

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall