tisdag, januari 25, 2011

här sitter jag och dömer boken efter omslaget

det här är ju lite old news, men idag jag kom att tänka på dessa raringar till bokomslag, gjorda av konstnären/illustratören/designern/skulptören/etc/etc ruben toledo.

penguin är riktigt duktiga på snygga omslag, men när det gäller deras deluxe classics-serie har de överträffat sig själva tycker jag. trots att jag har en del av dem redan kliar det i fingrarna.

 det är väl aldrig fel att ha två utgåvor av jane eyre till exempel?

the picture of dorian gray har jag faktiskt inte en enda av. kanske att jag slår till på den ...

translation:
these lovely books have been out for quite a long time, but today i was reminded of them. the covers are made by artist/painter/designer/etc etc ruben toledo.

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall