söndag, december 19, 2010

två (egentligen tre) loppisfynd

some thrift finds
förra helgen var jag och tomas på st. erikshjälpen. han var på jakt efter ett par längdskidor och jag själv hade ett öppet sinne – vad som helst med finfaktor fick följa med hem. (med risk för generaliseringar skulle jag vilja hävda att jag och tomas uppvisar ett typiskt manligt respektive kvinnligt köpbeteende). det blev inga längdskidor för tomas men väl två fotoramar och en kanonfin adventsljusstake till mig.

på tillbakavägen tog vi en sväng förbi sundbyberg som verkligen har förvandlats till ett loppismecka. ram nummer två dog tyvärr en tråkig död när jag i min iver att data upp sundbybergs auktionshus i mobilen samtidigt som jag gick och bar loppispåse råkade tappa sistnämnda i backen. när vi sedan hittade rätt adress till auktionshuset visade det sig att det hade flyttat. snopet. den som gapar efter mycket och så vidare ...

translation:
me and my boyfriend went thrifting last weekend. tomas was on the search for skis and i wasn't looking for anything in genereal, although i managed to find two photoframes and an advent candlestick. the other frame died a gruesome death when i later in the afternoon tried to look up an address for an auction house and hold my bag with my earlier finds at the same time. my middle name is greedy, yes…

3 kommentarer

maria sa...

Vilken fantastiskt fin och rolig blogg! Jag har bläddrat tillbaka två sidor och återkommer när mina barn med namn som gamla tanter har somnat.

nostalgifabriken sa...

välkommen till min blogg och kul att du gillar den :)

Åsa Levén sa...

Hej
Kul att du som jag älskar loppisfynd, din blogg är verkligen inspirerande och kul att läsa! Kan tipsa dig om loppisen på Siggesta Gård, Värmdö som startar igen nu på söndag den 9 januari och fortsätter varje söndag fram till 24 april, därefter börjar Bakluckeloppisen som håller på hela sommaren varje söndag =) Jag skriver lite själv om mina fynd på http://www.siggestagard.se/att-gora/loppis
Ser fram emot att läsa om dina nya fynd på din blogg
Hälsningar Åsa Levén

© nostalgifabriken
Maira Gall