söndag, december 12, 2010

mobilbilder januari–juni

december är ju en typisk rens- och summeringsmånad. själv har jag dragit mitt strå till stacken genom att äntligen orka föra över alla mina mobilbilder till datan. intressant att notera är att man ser en tydlig förändring i mobil-app-preferenser under årets gång (ungefär här kan intresseklubben börja anteckna).

in the cellphone 2010
vi börjar på sedvanligt manér i januari. denna syn mötte mig på väg till jobbet när jag kom tillbaka efter nyårsledigheten. hur gärningspersonen/erna smög in granen utan att spärrvakterna ringde efter väktare är månadens mysterium.

in the cellphone 2010
det åts en hel del semlor i februari.

in the cellphone 2010
mars. snö. 'nuff said.

in the cellphone 2010
in the cellphone 2010
april. jag fyllde trettio och firades med ego-tårta på jobbet.

WTF?!
april. sa jag förresten att snön vägrade ge med sig?

in the cellphone 2010
in the cellphone 2010
men någonstans i slutet av april tinade vi upp lite. även om snöhögarna låg kvar.

in the cellphone 2010
men det som göms i snö kommer fram i tö. här någon som tröttnat på hundägare. vad innebörden med de olika flaggorna är låter jag vara osagt.

in the cellphone 2010
april gled över i maj. dags att sitta och småfrysa på diverse uteserveringar.

magnolia flowers
och titta på när magnolian i vitabergsparken slår ut.

in the cellphone 2010
samt lite andra blommor.

IMG_0632
det blev dags för totalrenovering hemma, stambyte och hela baletten. tårtan var schysst nog och hjälpte till att packa.

in the cellphone 2010
vi fick flytta till en evakueringslägenhet med den här utsikten. jag kommer gråta blod när det är dags att flytta tillbaka.

företagsfest
sommarfest på jobbet. inga skandaler. tror jag.

in the cellphone 2010
det var första halvårets bilder. fortsättning följer.

translation: 
cleaning out my iphone and summarizing my year by displaying an assortment of pictures i took january–june. to be continued with the rest of the year.

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall