lördag, oktober 02, 2010

trött på bueno redan, surfar tallrikar istället

som du ser har jag ändrat om lite på bloggen till det här nya fina templatet bueno. problemet är att jag måste greja om en massa för att det ska se bra ut och jag har liksom ingen ork att hålla på å krusa för den där förbaskade html-mallen med googling och klippa och klistra och ha mig. (någon som vet hur man får bort de där färgkanterna kring bilderna? och hur man länkar kategoriraden däruppe till ett innehåll? det är sånt jag borde hålla på med nu istället för att skriva inlägg).

men vad gör jag istället? jo, jag surfar tallrikar. såna man har på väggen. extremt oumbärligt.

lisa bengtsson känns som en ypperlig start att börja sin tallrikssurf på. hennes tallrikskollektion oss kvinnor emellan fungerar ju faktiskt både att äta på och att ha på väggen.


för en som måste smyga in sina fynd i hemmet och har en kille som föredrar funktion framför form är det ju en fördel om de saker jag släpar hem faktiskt går att använda. men eftersom jag redan har fyllt lisatallrikskvoten hemma letade jag mig vidare. och hamnade hos beat up creations.

i deras etsyshop fastnade jag bland annat för den här tallriken. omdöme aprolig om du frågar mig. men den stora frågan är: kan man lägga mat på denna militäriska primat? svar ja. de flesta tallrikarna är dessutom diskmaskinståliga.

vill man fortsätta på zombievågen kan man ta intresset slash besattheten ett steg längre med den här tallriken.

sedan återstår den stora frågan: finns det något för oss crazy cat ladies då?

 har påven rolig mössa? svaret är ju självklart. en sån här tallrik borde varje varje crazy cat lady värd namnet äta från. förresten har allt prat om mat gjort mig hungrig, så nu ska sluta hänga vid datan och göra frukost, hejsvejs.


translation: 
i'm having some problems (i e not much patience) with my new blog template. instead i surf the web for dinner plates. very indespensable choice of activity ...

2 kommentarer

Joanna sa...

men gud alltså jag behöver en sån där crazy cat lady-tallrik.
verkligen behöver!

nostalgifabriken sa...

ja, jag kände att den var helt oumbärlig jag med. tur att det finns en åt oss var.

© nostalgifabriken
Maira Gall