fredag, oktober 22, 2010

pre-snöfallet

knappt har man avverkat måndagen förrän det är fredag igen (inte mig emot egentligen). det enda tråkiga är att man inte riktigt hinner med att blogga loss, än mindre att hitta bra blogguppslag. så vi tar en favorit i repris: kollar vad jag hade för mig förra helgen, det vill säga pre-snöfallet.

sunday stroll
vi hade i alla fall tur med vädret. jag tog en promenad.

sunday stroll
fotade ett träd.

sunday stroll
köade gubbarna till debaser? nej, de skulle på den där dn-grejen "vi låser upp en massa hemliga underjordiska rum för folk med dn-kort".

sunday stroll
medan deras karlar köade till underjorden så stod tanterna i kö till nordiska museets utställning med tema chokladbonanza. men det hade jag inte tid med för jag skulle möta upp lite folk för att göra det man gör när man är på djurgården.

sunday stroll
det vill säga promenera till rosendals trädgård.

sunday stroll
och knota lite över köerna, priset och det faktum att man fick äta soppa med tesked för att alla andra skedar var upptagna.

sunday stroll
men sedan blev jag på väldigt gott humör igen när jag fick se den här blyga cockerspanieln.

sunday stroll
hej på dej, hoppas din husse eller matte inte dröjde för länge.

sunday stroll
sunday stroll
vi kollade på någon slags lantbruksinstallation.

sunday stroll
och vandrade sedan hem i solnedgången.

nu ska jag äta moules frites och kicka igång fredagsmyzet, vi hörs.

translation:
these autumn weeks pass by really fast right now. friday comes fast, which is fun in a way, but there seem to be so little time for me to blog or to come up with good blog ideas. so, i'll just show you what i did last weekend.

2 kommentarer

Anonym sa...

åhh jag blir helt lyrisk när jag hittar så här fina bloggar... Jag bara njuter:)

nostalgifabriken sa...

välkommen! kul att du har hittat hit och att du gillar den :)

© nostalgifabriken
Maira Gall