måndag, juli 12, 2010

stuck inside of mobile with the memphis blues again

mobile, alabama var en trevlig liten överraskning.

mobile, alabama

mobile, alabama

här ser ni den första skyskrapan i sydöstra usa. hela nio våningar.

mobile, alabama

gaslampor. snyggt men kanske lite osäkert ..?

mobile, alabama

man ser det inte på mina bilder (för feg för att fota okändingar) , men det var fullt med folk på alla barer, orkestrar, tonvis av vernissager med lokal hippieinfluerad konst. wow, tänkte vi, en småstad med ett otroligt levande kulturliv, vilken grej. senare, när vi pratade med en man (från bp som skulle täppa till oljan i gulfen för övrigt), berättade han att det varit HELT dött i stan under hela veckan.

mobile, alabama

när det kurra i våra magar gick vi till den berömda ostronrestaurangen wintzell's.

mobile, alabama

deras grillade ostron var kanske det godaste jag ätit. och jag som inte ens gillar ostron.

mobile, alabama

mobile, alabama

efter vi blivit så mätta att vi i princip rullade ut gick vi på lite barer. här på en pianobar med duellerande män bakom varsitt piano som spelade hela guilty pleasures-repertoaren. sedan gick vi till en bar som var en gammal lägenhet. där drack jag öl tills jag somnade i en fåtölj och det var dags att går hem.

mobile, alabama

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall