tisdag, februari 16, 2010

app-app-app!

det har blivit en hel del kamerasnack i den här bloggen på sista tiden. kanske för att jag har funderat ett tag på att köpa en ny kamera. eller så är det för att jag har extremt lätt att snöa in på saker. det sistnämnda alternativet ligger nog närmast sanningen skulle jag tro ...

iallafall har jag köpt mig en canon 5d i dagarna. jag tror att den har potential att bli en trogen följeslagare, men idag laddade jag ner en festlig app till iphone som heter hipstamatic och jösses amandamalia, den tar din mobilkamera till nya höjder! ni vet ju sedan tidigare min svaghet för noveltykameragrejer och det här är riktigt fåniga grejer. ergo helsåld! det blir kvadratiska lite polaroidaktiga bilder, och det finns ett helt litet batteri av objektiv och "filmrullar" som man laddar ned och kan byta mellan för att uppnå olika effekter. och som pricken över i:t, den obligatoriska väntan innan bilden "framkallas".

vi kan ju kolla lite vad jag har pysslat med under dagen genom hipstamatic-linsen:

IMG_0034

här är mitt fönster på jobbet. bokomslaget är från ett engelskt förlag som skickar kitschiga bokomslag till oss (de tycker nog att omslagen är top of the line skulle jag tro). under det lite snygga magnetbokmärken med mönster av lisa bengtsson som vi har gjort.

IMG_0047

på min kontorsvägg har jag ett rådjur och diverse olika husgudar, som leif pagrotsky och siri hustvedt till exempel.

IMG_0041

fettisdagen - japp, då får man fika lite på jobbtid.

IMG_0046

men sedan är det back to work som gäller.

IMG_0057

eftersom tisdagar är så tråkiga får man också dricka öl och äta mat ute. och satan i gatan på vägen hem. aktar man sig inte kan man ju bryta vartenda ben i kroppen.

vilken tror ni jag har använt mest, min dyra kamera eller min app som kostade 15:-?

1 kommentar

egoistiska egon sa...

1. Jag dör av avundsjuka på kameran.
2. Måste också ha den appen. NU.
3. Gillar att hjärtat är kring Leffe och inte Tjommen. Ha-ha.

© nostalgifabriken
Maira Gall