lördag, maj 16, 2015

de sista dagarna i tokyo

efter att ha köpt en ihopvikningsbar väska på tokyu hands kände jag mig redo för lite mer shopping. så jag och bagarn bestämde oss för att undersöka koenji som vi hört skulle ha bra vintage och second hand i tokyo. herre. gud. säger jag bara. jag har ALDRIG sett så många vintagebutiker på ett och samma ställe. någonsin. det var som när man får span på trattkantareller i skogen. man följer ett litet svampspår och helt plötsligt är de överallt. alltså verkligen ÖVERALLT. vi var inne i säkert 40 butiker och då hade vi inte på långa vägar tömt ut alla alternativ.
vintage shop in koenji, tokyo, japan_IMG_5238 Vintage shop in Koenji, Tokyo, Japan_IMG_5226 Vintage shop in Koenji, Tokyo, Japan_IMG_5237
bagarn pustar ut i halvtid.
IMG_5209
påfyllning av energidepåerna.
IMG_5213
IMG_5235
sista dagen regnade det. Körsbärsblomning, Tokyo, Japan_IMG_5251 IMG_5255 tokyo 2015 tokyo 2015
vi tog tillfället i akt och gick på museum. det blev the national museum of modern art, momat. National museum of modern art, MOMAT, Tokyo, Japan_IMG_5260
(om siffrorna ska föreställa datum är det hög tid att ändra på stämpeln ...?)
tokyo 2015
jag var mycket imponerad av paraplyställen utanför museet!
IMG_5266
och det var alles för den här resan. tänkte data ihop en separat guide så småningom med alla adresser och allt det som jag inte riktigt orkade ta upp här.

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall