fredag, december 27, 2013

årets mysterium

snart är både julen och helens bloggkalender slut. tema 24 är ett valfritt sådant som jag har valt att döpa till årets mysterium. den här synen mötte mig en sensommardag när jag råkade titta ut genom fönstret ner på granngården, där ett helt bohag var utspritt (med bland annat sex st kylväskor som finns att beskåda i det nedre högra hörnet, ganska märkligt om du frågar mig). dagen efter började någon dela upp alla prylar i el och brännbart osv så det åkte nog inte tillbaka i någon lägenhet. så kanske ett dödsbo? dock ska tilläggas att jag inte såg röken av någon container ...


två veckor senare såg det ut så här, inklusive girig tant som roffar åt sig godbitar. två dödsbon inom två veckors tid – vad är oddsen på det? vräkningar? arg sambo? diskussionerna gick höga efter att jag postat bilderna i min feed på facebook, men trots mina vänners fantasifulla förklaringar förblir detta ett mysterium än idag.

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall