måndag, februari 22, 2010

söndagspromenad i bilder

saturday night prank on a sunday morning at skånegatan

eftersom man inte har blivit bortskämd med finväder den senaste tiden var det ju bara att pallra sig ut i solen för en redig promenad. här syns dock ingen sol, men väl en rolig bil med oförglömlig text och ett lördagskvällsspex som förmodligen var roligare nattetid.

skånegatan

jag älskar att fota smörbilder, förlåt. det är ju roligare att titta på bilder som innehåller folk, men så fort jag ser en dramatisk sol kliar det i avtryckarknappen. jag kan liksom inte rå för det.

sofia kyrka

hej da vinci-koden! vi tog en tripp in i sofia kyrka och tog igen oss en stund i kyrkbänken medan en man spelade vackert på piano. senaste gången jag var i sofia var på någon skolavslutning i högstadiet. de vackra sprickorna i taket är inget jag kommer ihåg, men å andra sidan hinner mycket hända på femton år (gulp, är det så länge sedan?).

sofia kyrka

en föreläsning var inställd på grund av vädret, men en av kyrkvärdarna drog igång en spontan guidevisning. kvinnan till vänster hade en supergullig hund med sig som sprang runt bland kyrkbänkarna (det blev tyvärr inga bra bilder på hunden, så ni får använda fantasin lite). på det hela taget låg det en skön stämning i kyrkluften. det är bara att konstatera att undantagstillstånd gör folk trevligare

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall