söndag, januari 03, 2010

hälsa hejdå till nyåret i hälsingland

new year's in hälsingland

nyår spenderades i hälsingland. när vi kom till stugan var det redan mörkt. eller, mörkt och mörkt, det var ett galet ljust månsken. eftersom jag är en sådan stadsråtta var det första gången jag insåg hur stor skillnad månen (och snö) gör för ett annars mörkt landskap.

new year's in hälsingland

på årets sista dag gick vi en långpromenad och jag blev påmind av hur mycket jag har fuskat med träningen 2009. nya friska tag år 2010, eh.

new year's in hälsingland

en nedlagd godisfabrik.

new year's in hälsingland

new year's in hälsingland

det är något närmast sakralt över ellen på den här bilden. bortsett från de två ölburkarna förstås.

new year's in hälsingland

traditionell nyårssupé med räktoast, oxfilé, klyftpotatis och marängsuisse. åttiotalet ringde och ville ha sin mat tillbaka.

new year's in hälsingland

efter middagen gick vi in i salongen och umgicks vuxet som ni kan se.

new year's in hälsingland

när klockan började närma sig tolv gick vi ned till ån med skumpa och tomtebloss.

new year's in hälsingland

new year's in hälsingland

gott nytt år!

new year's in hälsingland

på nyårsdagen åkte jag pulka. det var säkert tio år sedan sist.

new year's in hälsingland

charlotte försökte lära sig eller snarare blev tvingad att pröva längdskidor. det gick sådär.

new year's in hälsingland

new year's in hälsingland

magiskt bilreseväder på vägen hem.

Inga kommentarer

© nostalgifabriken
Maira Gall